Resblogg på väg till Polen.

2007-12-28, kl 15:36

Trots att jag har musik i öronen på högsta volym hör jag deras klagan på varandra. Jag blir lite illamående... kanske beror på den långa tiden jag har suttit i bilen och tanken att veta att jag har mer än hälften kvar. Jag blir lätt åksjuk, men just nu mår jag mer illa på dom två. Jag tycker det är så komiskt att dom fortfarande tror att det är pga mig Jonathan är som han är. Det konstiga är att både jag och Marlene har lyckats bli ganska normala, åtminstone utåt. Innuti skriker hon också, det är inte bara jag. Det vet jag.

Vi är någonstans i Danmark just nu. Kom nyss hit med båten, Helsingör eller något? ... Helt stört, under de senaste 5minuterna har deras humör ändrats från typ "dö din jävle dö"  till att de helt plötsligt skrattar skojar med varandra. Som två 5åringar som bråkat över godiset och sedan kommit på att man kan dela det, så nu är allt bra. Dom fattar bara inte att dom inte är 5år längre.

Nu kom låten på mobilen som jag väntat på:

Rörda av en ton

i en melodi

kan två hjärtan slå,

så att båda två känner harmoni?

Som om sagans värld

blivit verklighet

främling blivit vän

vad ska hända sen?

ingen av dom vet.

Skönheten är hon

Odjuret är han

men så mycket mer än vad ögat ser

ser dom hos varran.


Skönheten är hon

Odjuret är han

men så mycket mer än vad ögat ser

ser dom hos varran


Rörda av en ton

förda av en sång

Låter tiden gå

börjar att förstå

allt kan ändras om


Ska vi våga tro

på vår fantasi?

Sagan ger oss svar

varje väsen har

skönhet innuti.


Sagan er oss svar

varje väsen har

skönhet innuti.


kl 17:30

Jag kommer fan gå under snart. Jävla schitzomänniskor. Dom fattar inte att dom påverkar oss.. Oss två som sitter här bak och behöver lyssna, eller lyssna och lyssna, vi sätter på musik på högsta volym och försöker sova. Ibland lyckas man, ibland inte. Jag tror jag är bättre på det än vad Jonathan är.

Why do you sing Hallelujah, if it means nothing to yah?

kl 18:37

Tyskland. Jag känner mig alltid lite illa till mods när jag åker genom Tyskland. Får liksom bilder framför mig; pansarvagnar, folk som blir utkastade genom fönster, skjutna barn mitt på öppna torget. Visst, jag är väl kanske lite långsynt, men jag tycker faktiskt inte om att vara i Tyskland. Varje gång man åker in i Polen och hamnar på de så kallade "Hitler vägarna" som är byggda med betong och är helt förstörda efter pansarvagnar så känner man bara "Fan jävla kuk Tyskland"...

Nu är det väl ungefär hälften kvar. Om ca 6-7timmar är vi i Lipniki, Polen. Så för min del blir det att försöka sova så mycket som möjligt, det går snabbare då. Kanske ska jag sätta på någon film?... Läsa klart "No tears for queers"? Nej, det vill jag iofs inte göra, den är så bra så jag skulle kunna läsa den i evigheter. Det är det som är anledningen till att jag inte läst ut den än, jag vill inte läsa ut den. Vad ska jag då göra på bussresor? Vad ska jag då skryta om? Det är ju min första bok på flera år! Jag är skit stolt... Då kan jag ju inte bara läsa ut den sådär för då måste jag hitta mig en annan bok att läsa... och det orkar jag inte.

How to save a life

kl 3:44

Okej, resan tog längre tid än vad jag hade beräknat.. Ca 10timmar tog det från norra Tyskland till södra Polen, det kanske är rätt rimligt.. länderna är ju faktiskt stora. Nu är jag helt slutkörd. Kommer förmodligen sova lite för länge imorgon. Gissar på att jag vaknar iallafall vid 14.00. Möjligtvis senare. Godnatt.


2007-12-29, kl 15:29

Så var jag här nu, i mitt lilla café/bar i Lipniki. Det är iofs sjukt tråkigt, Iwetta och Ania är i Nysa (en stad) och ska sova där inatt. Vet inte om jag pallar åka dit. Dom frågar "Vad ska du göra här?" Ja, eh.. hm ... Jag har faktiskt inget bra svar på det. Idag har jag hunnit hänga lite med Iwetta och Ania innan dom åka iväg, och så har jag varit och hälsat på mina kusiner, som nu är här hos oss och spelat Guitar Hero. Jag var med en stund med tröttnade. Baren är hyffsat tom förutom de där alkisarna som iprincip bor här... Inte riktigt, men ofta är dom här iallafall. Det är ISKALLT ute. Verkligen svinkallt. Det gör mig fundersam, Varför är det kallt i Södra Polen, när det är +7grader i Göteborg? ... Växthuseffekten? Fuck it. Tyvärr är det ingen snö, men frost. Funderar på om jag ska gå ut och gå lite kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback