doin' things you wish you could


När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
Kom ihåg mig då

När du har varit i alla vrår
och testat allt som går och
när du tröttnat
Kom ihåg mig då


En ny vecka är igång och förhoppningsvis blir denna bättre än den förgående.
Förra veckan var nästan en katastrof. Jag gjorde iprincip ingenting, utan bara gick runt och mådde riktigt dåligt.
Klassen bråkade med rektorn pga hans sätt att se ner på oss dansare, favoriserar musikklasserna och säger att vi dansare ska KRÄVA mer uppmärksamhet. WHAT? Hur mycket har musikarna kämpat för att få sjunga i kyrkor, få ha våra danssalar till sin jävla kör, ha uppspelningar på olika skolor osv? Ingenting. Dom är som blondinbella; får allt serverat på ett silverfat. Det är orättvist och odemokratiskt som innihelvete. Massa jävla jidder om att vi har en demokratisk skola, men det är bullshit. Stockholms Estetiska gymnasium borde vara benamnat "Stockholms musikaliska gymnasium + två extra skitämnen för er som inte kan bli något iallafall"..  Usch!
   På torsdagen var det Lars Winnerbäck konsert med Ariel. Mina fördomar för Winnerbäck har försvunnit förutom den att han bara har Emo musik. Bra som fan var han, men jag blev faktiskt deppig samtidigt... Tack Ariel för att du tog med mig <3
        Det var konsert på fredagen också (musikarna såklart) som jag var på...  Sofia uppträdde och jag ahr helt seriöst inte varit så imponerad utav någon som sjunger på skolan sedan Sara Fors sjöng Bachelorette på nybrokajen. Bruden har soul i rösten och det var nästan pinsamt för resten som sjöng efter henne. Rysningar i hela kroppen fick jag, Damn damn daaaamn girl. Jag är imponerad! Annars sög fredags kvällen ganska rejält... Förutom att Miranda, älskade älskade Miranda, kom till Stockholm och hälsade på oss. Har saknat henne så mycket.
       På lördagen var det utgång med Nathalie. Fest i mälarhöjden som var riktigt mysig med vattenpipa osv. Jag och Nathalie var nykterister (fast vi snyltade lite så fort vi hittade något, haha)... Kvällen slutade med att jag åkte hem vid 2tiden och somnade på soffan. Helt slut.
     Söndag var en dansdag. Balett i 2h och 40min + Softa söndag på Marikas med Lovisa och Timmy där vi tog Comerchial hiphop för Dan. Dansade till Britney Spears Toy soldier. Sjukt grym dans, fredags underhgållning nästa?
    Igår på Kühlers fick vi lära oss ännu en dans till julshowen. Jätte tjejig med klackar och grejer. Skit kul..


Jag kommer fortsätta gå iväg, jag kommer fortsätta ignorera dig/er och jag kommer forsätta må som jag mår tills du inser... Sluta vara så sjukt naiv! Du vet att du kommer förlora på det. Är man för snäll får man bara skit tillbaka, been there done that.

Nu ska jag fortsätta skriva på min fucking svenska analys... Haha, eller inte, det kommer sluta med att jag fortsätter kolla på Ugly Betty och sedan på Desperate housewifes...

"Nicole, jag har tänkt på en sak och dragit en slutsats: Du är en homosexuell man som har fastnat i en kvinnas kropp"- Kristoffer  M2


mina älsklingar Lovisa och Timmy





du var sjutton jag var sexton och jag skolkade från allt
jag ville bara vara med dig
jag ville bara vara med dig

Kommentarer
Postat av: L

mer makt åt dansarna ! Kärleeek min älskling

2007-11-27 @ 23:00:52
Postat av: Anonym

fast är det inte fel att skylal på musikeleverna? det är ju inte de som bestämemr de här reglerna trots allt, och inte rektorn heller. Därimot håller jag med om att dansarna ska få ha sina danssalar ifred, och jag vet att musikelverna vill det också.

2007-11-28 @ 14:43:03
Postat av: n.

till anonym: Nej, jag skyller inte på musikeleverna, kanske på deras inställing då och då att dom själva säger att det är en musikskola. Men jag skuller som sagt inte på dom, får då hade dte förmodligen varit med musikarna vi stod och bråkade med, vi valde att bråka med rektorn :)

Postat av: Cirla

att vara snäll är bra, men det är inte snällt mot en själv att ta skit. gör inte det.

Iom att musikarna är i majoritet kan jag nog säga att det är demokratiskt utifrån de förutsättningarna, men kanske borde de vara lika många som oss..? Jag är glad vi får dansa under treornas produktioner iaf. Men visst kan det bli mer rättvist!

Ha en trevlig kväll fina!
Kram kram

2007-11-28 @ 21:53:06
URL: http://cirla.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback