We are everything you're not.

Måste bara lägga till att jag läste Blondinbellas blogg igår. Rubriken löd: "Tröttsamma fega Sverige"..
Där skriver hon allt ifrån att Varför skall man sluta bära päls när vi har burit det i århundraden? Att folk har dubbelmoral eftersom vi äter ju faktiskt köttet, att det inte kan vara lätt att vara från ett bondesamhälle och slåss i underläge, det finns en anledning till att vissa människor har mer pengar än andra... Jag kan hålla på hur länge som helst med hennes kräkande ord. Jag kommenterade men bruden publicerade det inte. Synd!
Jag vet, jag vet. Varför läser jag hennes blogg om jag nu hatar henne så mycket? Jo, jag läser den för att jag är så facinerad utav folk som är som henne.. Hur dom kan yttra sig på det sättet, hur dom kan se ner på människor som inte har pengar... Hur dom dömmer folk efter ursprung och utseende... Det är för mig helt jälva obegripligt.

Blir så irriterad på hur lite hon vet om saker som hon skriver så mycket om. Päls industrin, att människor inte klarar sig utan kött, att vi med mindre pengar lever i ett bondesamhälle. PLEASE, bondesamhälle använde man som begrepp för 1800-talet, right? Och dessutom utan de så kallade BÖNDERNA så skulle hon fan få gräva upp sin egna mat ur marken. Idiot. 
Hennes päls kommer från stackars djur som blivit flådda levande, och anledningen till att man inte kunde klara sig utan päls förr i tiden var för att man hade inte de tillgångarna och resurserna som finns nu för tiden. Nu finns det ju något som heter TYG!
Det samma gäller kött. Jag är tyvärr inte vegitarian själv och anledning till det är att jag har för dålig självdiciplin. Jag vill vara det men jag tycker kött är för gott, tyvärr. Jag imponeras utav de som faktiskt är vegitarianer, verkligen! MEN det jag vill komma till är att man klarar sig bra utan kött bara man äter rätt saker som ersätter det, bönor osv som innehåller samma vitaminer, proteiner, eller whatever det nu än är (jag är inte jätteinsatt i innehållet i mat) för då klarar man sig fint som vegitarian. 

 Borde jag bojkotta hennes blogg? Jag vill inte att hon tjänar pengar på att jag läser hennes skit....

Kommentarer
Postat av: Sara

usch ja, visst blir man irriterad.
men folk planerar tydligen att bojkotta hennes blogg den första december för att hennes aktiebolag ska gå i konkurs. fast jag tror inte att det är rätt metod.

Postat av: sophie

MEN LÄS INTE DÅ OM HON STÖR DIG SÅ MYCKET!

2007-11-29 @ 00:48:58
URL: http://ingerjohannasophie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback