leaving again

Packa är bland det tråkigaste jag vet. Därför väljer jag istället att blogga, muaha.

Idag bär det av till Polen. Både roligt och sorgligt. Sorgligt för att tanken av att när jag kommer hem från Polen är det endast någon dag till att skolan börjar, vilket betyder att jag inte kommer hinna träffa alla älsklingar i Göteborg. Roligt för att jag har saknat dom i Polen + att det kommer ju vara bröllop så jag kommer supa 3dagar i rad, haha. Det är rätt sjukt att denna sommaren har jag bara hunnit träffa alla kompisar två-tre gånger. Anita har jag bara varit med två dagar liksom, och det är inte ens hela dagar. Det är så jobbigt att man lever två liv. Ett liv i Stockholm där man har skola och en grupp med kompisar, sen livet i Göteborg där man har sina barndomskompisar och familj. Hinner aldrig slappna av i Göteborg för jag måste hela tiden rusa åt höger och vänster, hem och tillbaka till stan, för att hinna träffa så många som möjligt.. Känns som att det enda jag tänker på när jag är med den ena kompisen är hur jag ska hinna åka och träffa nästa. Får ta nästa sommar till att vara i Göteborg så mycket som möjligt. Kanske åka med Göteborgskompisarna på en resa.

Dagen idag har spenderats med först och främst Anita. Mitt lilla cp-barn. Vi satt och fikade på Condeco, och dit kom även Elin, Lovisa och Miranda. Sötanosar, bara för att säga hejdå till mig innan jag åker till Polen.. Okej, Elin skulle visserligen käka lunch då hon jobbar på Solo som ligger precis bredvid Condeco, men ändå! Vi satt och käkade lite, tjötade lite om gamla skolan, hur folk lever nu, vad man gör nu osv.. Anita hade ju faktiskt inte träffat varken Elin eller Lovisa på över ett år. Mycket som händer på så lång tid.

Som sagt, mer uppdatering. funderingar och tips om USA kommer någon gång när jag har mer ork.. Måste packa.
Så länge kan ni lyssna på denna underbara låt av Syd Matters (dessutom se ett litet klipp från OC ^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback