i survived you.

Onsdag. Det är skola, igen. Lovet är slut och allt är som vanligt igen.

image37

Under lovet spenderade jag julafton hemma med familjen. Mamma låg på sjukhus men kom hem på julafton i några timmar och skrevs ut kvällen efter jul. Jag spenderade sedan några dagar med vänner, var på bio, fikade osv. Sedan bar det av till Polen dit jag kom fram 4 på natten och fick sova några timmar innan jag blev väkt utav mina kusiner. Under dagen var jag med min kusin Iwetta (som bor i Sverige) och hennes kompis Ania. På kvällen åkte vi till storstan som låg en timma från vårt hem. Där gick vi på en polsk klubb med några andra vänner från byn. (Nej mamma jag var bara på filmkväll hemma hos Ania, jag lovar!).. Klubben var helt crazy, framför allt för dom flesta var höga som hus, men inte jag eller iwetta. Jag satt och drack min öl och lite redbull, dansade och hade riktigt roligt. Kom hem till Ania runt 6 på morgonen och sov till 9 då jag och Iwetta åkte hem till mig. Tanken var att gå till kyrkan men vi var väl inte i våra bästa stunder kanske. Så vi tog oss en dusch och gick runt i byn för att umgås med gullungarna.
    Nyår var hur roligt som helst! Det började med middag med släkt som man inte träffat på flera år. Det fulla bandet spelade och barnen dansade. Jag och Iwetta sprang emellan just mammas café (där middagen hölls) och en fest där våra kompisar var. Vi drack och dansade och väntade på 12 slaget då alla i byn skulle samlas utanför cafét och fira. Klockan blev 12 och jag hade redan hunnit bli redigt full, men det var ingen som märkte det eftersom alla andra själva var redlöst fulla. Speciellt lille Maciek. Han stod och kramade mig hur länge som helst, mumlade och sluddrade sedan ramlade han baklänges och slog i huvet i ett staket. Men han bara skrattade. Även Bartek var väldigt full och skulle kramas en väldans massa. T.o.m min lillebror hittades med en halvtom champange flaska som han själv hade druckit upp och vinglade runt med:
- JAG ÄR FUUULL NICOOOOLE!!!
Vi hamnade sedan hemma hos Lukas. Då kommer någon inspringades och säger att jag måste gå ut för att Maciek är jättefull. Jag går ut och ser hur mina två kusiner och släpandes med honom. Han bara spyr och spyr tills han märker att jag har tagit tag i hans arm istället för Michal. Nu kommer den roliga delen, då jag gick iväg med Maciek för att han skulle få andas lite. Dom hade hittat honom sovades på busshållplatsen. Så iallafall, vi satt ner på marken och han fick svamla lite. Sedan bestämde han sig för att resa sig upp så halkar han eftersom det är så isigt och snöigt ute och han faller pladask på ansiktet. Min reaktion först var bara OMG HAN ÄR DÖD! Så jag lyfter på honom och ser att han skrattar igen. Puh! Dagen efter hade han iallafall en näsa som var dubbelt så stor som innan och massa sår.. Fatta att jag fick skuldkänslor. Iallafall, vi satt och drack hemma hos Lukas ett tag till medan de andra killarna fick följa både Maciek och Bartek hem. Hahaha, Maciek somnade på trappan där hemma. Sedan runt 4-5 gick jag och Iwetta till cafét där det fortfarande var folk som dansade. Vi blev bedda om att dansa på bordet... och jag bangar ALDRIG bordet. Så jag, Iwetta och min andre kusins flickvän Iwona stod till kl 6 och dansade på bordet. Runt halv 7 gick vi och la oss.
    De resterande dagarna blev det en hel del krök med Iwetta och pojkarna och den 3:e åkte jag hem till Sverige igen. Då fikade jag med Johanna, var på tjejmiddag hos Issa och träffade Sebbe, Haller och Simon, vi sov över hos älsklings Natalie.

Det här var väl lite kortfattat vad jag har gjort. Kom hem till Stockholm i söndags. På fredag fyller älsklings Timmy 18 och imorgon ska jag ta en klass på öppet hus på dans center då bästa Lovisa ska assistera en lärare där. 

 



You want a piece of me.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback