i'll be there

Så, onsdagen avklarad. Ganska enkel dag då vi började 12.45 (AAAWSOME!) med svenskaprov som varken jag eller Lovisa hade pluggat till. Så vi smörade till oss att få göra provet efter lovet istället. Under tiden då alla andra hade prov så satt vi och snackade med de nya 1orna som sökte in. Dom flesta var ifrån utanför Stockholm så jag satt och berättade om hur jag bor osv. Anyway, efter det hade vi två lektioner till. En av dom lektionerna var historia då vi pratade om Atisemitism och nazism.. Sjukt intressant! Visste ni att det fanns en lag i Sverige mellan 1920/30-1974 som hette Steriliseringslagen som innebar att folk som enligt läkarna hade annorlunda eller konstiga beteenden som ansågs onormala (t.ex homosexuella, folk med adhd, de som sågs som "lösaktiga" alltså hade sex utan att vara gifta, dyselektiker, osv) skulle steriliseras för att inte smitta vidare sin s.k "sjukdom". HELT SJUKT!  Så jag retade tjejerna i klassen lite och sa att dom skulle steriliseras p.g.a sina handikapp. Haha ;)

Imorgon bär det av till Göteborg, och sedan OM JAG HAR TUR så ska jag till Polen också. Åh, jag vill verkligen dit! Jag och Iwetta kan ha sjuktroligt bara genom att gå runt i den lilla byn, eller sitta i cafét och kolla på Oc.. haha. Dessutom vill jag dit för att jag inte kommer åka dit i sommar något, för då bär det av till USA.

Saknar redan Lovisa som just nu sitter på tåget ner till Göteborg <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback