here I am once again

Jag fick nyss en anonym kommentar utav någon i bloggen och personen skrev:
"Om man inte vet hur man behandlar en vän är man ingenting värt. du äcklar mig".

Det här påminner mig om varför hela Dansettan i vår skola bråkar, och detta påminner mig om vilka underbara vänner jag egentligen har. Dansettans problem är att ingen i klassen vågar gå fram till tjejen de tycker illa om och säga till henne att sluta bete sig illa. Så tjejen fortsätter på samma sätt som förut för hon förstår inte vad som är fel med hennes beteende. Istället går alla andra i klassen och viskar bakom hennes rygg om vilken Fitta hon är och att alla ska ignorera henne. Det slutar med att tjejen bryter ihop och förstår förtfarande inte vad hon gjort för fel. Är det okej att hon ska känna så?

Mina vänner lyssnar inte på rykten. Det älskar jag. Hör dom något om någon så går dom fram till personen direkt och frågar "Stämmer detta?". Jag har själv blivit sårad många gånger men istället för att mina vänner vänder den personen ryggen åt så fort den gjort något "elakt" så går dom fram till personen öga mot öga och frågar "Varför gjorde du så här? Vad var det du menade med det?" ... Dom skickar inte några anonyma medelanden eller sms från dolt nummer utan de står rakt ut för vad de tycker och tänker. Det var något jag inte vågade göra förut, men jag har lärt mig det tack vare mina fina vänner. Mina modiga och starka vänner som inte är rädda för någonting.

Om du har åsikter om någon, tycker och tänker någon, varför står du inte för det då? Varför inte bara gå fram till personen och fråga rakt ut varför personen beter sig som den gör? Varför inte ta reda på vad som hände? Jag blir så trött på personer som skriver sådana här kommentarer, sådana som inte vågar stå för vad de tycker och tänker utan istället ger onda, hatiska blickar i skolan. Det är just sånna personer jag då tappar respekten för och nästan inte ens vill förklara mig för. Varför ska jag göra det? Varför ska jag kämpa för en chans om att få förklara  mig och stå och försvara mig själv när dom ändå inte vill lyssna? Fine! Jag har vänner som faktiskt bryr sig, som vill veta mina anledningar. Som är mina riktiga vänner.

Ni kan trycka på mig, ni kan ge mig blickar, ni kan hata mig! Försök såra mig så mycket ni kan.. Stick hål på mig för fan. Ni vet ju ändå inte vad som hände, och jag har mina riktiga vänner kvar som vet, som bryr sig om att ta reda på sanningen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle gärna stå för det jag skrev men då sårar jag någon som är stark nog att skita i det du håller på med.



Har aldrig skrivit anonymt förut, men fan människa. Hur orkar du med dig själv? Till och med dina vänner tycker att du har gjort fel. Dina snälla fina kompisar. Något att tänka på?



Tack för mig. Bye bye!

2008-10-04 @ 16:11:54
Postat av: n.

Varför skulle hon bli sårad? Hon vet att du skriver detta förmodligen så det spelar väl ingen roll om du säger vem du är.



Mina vänner? Vet du ens vilka mina närmaste vänner är lilla du? Jag bor med två helt underbara människor som vet exakt vad som har hänt och som vet exakt hur allt ligger till. Dom ställer upp, dom vet att jag inte gjort något fel. Hur jag orkar med mig själv? Jo, för jag står för det jag gör. Jag skäms inte. Om dom vännerna tycker jag gjort fel och inte kan säga det till mig, vad är det då för vänner? Sluta hålla på att smyga med saker och stå för vem du är och vad du skriver.

Postat av: Sara

Usch vad tråkigt det är med anonyma personer som inte står för det dom säger. :/ Jag har skrivit om det i min blogg också vid några tillfällen, som du säkert läst. Jag tycker lite så här: man kan aldrig vara omtyckt av alla, och därför ska man inte sträva efter att vara det. Men att personerna som tycker illa om en står för sitt namn är något jag räknar med, annars kan jag inte ta det på allvar riktigt. Hoppas att det hela löser sig för dig. :)

2008-10-04 @ 17:41:30
URL: http://sigurt.devote.se
Postat av: Paulina(som förövrigt också kan stå för det hon skriver)

Nej, hennes vänner tycker inte att hon har gjort fel, och det vet jag varför? för att jag är hennes vän. Så håll käft om saker du inte vet något om.



Nicole, kör på ditt eget race. Jag håller fast vid det jag sagt ;) haha, du vet. Kärlek.

2008-10-04 @ 21:59:29
URL: http://pauiie.blogg.se/
Postat av: n.

Sara: Tack hjärtat. Nej jag vet, mitt mål är inte att sträva efter att bli omtyckt av alla, det vet jag att jag inte är. Men jag tycker det är så onödigt att bli ogillad utav en anledning de inte ens vet om själva, och som dom dessutom inte har med att göra. Jag tycker inte det är schysst att behandla mig så när jag inte gjort något fel, och speciellt inte när dom vågar stå för vilka dom är.

2008-10-04 @ 22:15:55
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: n.

Paulina (du underbara som stå för vad du säger): Tack älskling. Jag vet vilka mina vänner är.

2008-10-04 @ 22:17:20
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: Natalie

Finns här för dig hjärtat, hela tiden! Lyssna inte på idioterna dom vet ingeting, dom har bara så jävla tråkigt i sina egna liv att de måste lägga energi på andras. Du är världen bästa kompis! Älskar dig <3

2008-10-04 @ 22:17:48
Postat av: J.

fina du, såna där anonyma kommentarer är ju bara patetiska. såsom du har varit här för mig nu finns jag här för dig :) vad sägs om den där middagen snart? <3

2008-10-05 @ 22:28:24
Postat av: n.

j.: Älskling! Ja, nämn dag så fixar vi middagen :) Kärlek!<3

2008-10-06 @ 19:00:43
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: jossan

jag står precis här om du vill ha någon att luta dig emot!



du är en underbar människa och fega småfjortisar ska man inte lägga energi på!



<3

2008-10-09 @ 20:34:21
Postat av: Anonym

haha herregud, skälltorpsskolan all over again? nicoooole när bjuder du upp oss?! Känns som att du behöver lite sympati från dina favoriter :)!!

PS. OFTA MAN SKA SE VA DET STÅR I DEN TEXTEN?!?! testat 20 gånger nu...

2008-10-14 @ 00:02:00
Postat av: Sebbe

Skrev jag inte att det var jag som skrev det? fail, nu måste jag gissa på den texten igen.........

2008-10-14 @ 00:02:49
Postat av: Karolin

varför ens lägga energi att skriva någon sådan kommentar, plus att vara anonym? trodde vi tjejer var mognare än så (om det nu är en tjej som har skrivit det)



detta var iförsig två månader sen du fick kommentaren men, hoppas att du har haft en bra Jul, kände bara att jag var tvungen att säga något, för det du skrev var jävligt bra. kram / Karro i T2

2008-12-30 @ 19:17:12
URL: http://karolinnordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback