insatiable

Ojoj, nu var det längesen jag bloggade. Har verkligen inte orkat och det har inte känts som att jag har haft något vettigt att skriva.

Det är tisdag, höstlov och jag är i Göteborg. Har precis varit på Landvetter och lämnat av min Philip. Han har varit här på besök och fått träffa på min familj och mina vänner. Tyvärr hann han bara vara här söndag-tisdag för att imorgon flyger han nämligen till Polen och ska stanna där i en och en halv vecka.  Jättekul för mig som inte får träffa honom på hurlängesomhelst. Kanske flyger dit nästa vecka jag också. Får se hur det blir med dansen osv först innan jag bestämmer något.

Anyway. Helgen har spenderats med mina uuuuunderbara vänner. Johanna välkomnade mig i fredags med att ta ut mig på krogen med henne och hennes klasskompisar. Mysigt. Dock var vi inte ute så länge eftersom ingen av oss var så jättetaggad. Under lördagen var jag hemma mest men sedan blev jag bjuden på tjejkväll hemma hos Natalie. Det var jag Ida, Mia och Natta som satt och myste med tacos och en av mina favoritfilmer "the holiday". Hur mysigt som helst tills någon ringde på dörren mitt i filmen. In kommer Natalies pojkvän Simon med Sebbe, Pukki och Marcus. Dom kommer in, säger hej, och går upp och spelar tv-spel. Haha, tur för dom att dom inte förstörde filmen iallafall. En halvtimme senare ringer det på dörren igen. "Jag lovar att det är Haller och Markus Linde!" sa jag. Och gissa om jag hade rätt! Dessutom var Linus Harbeck med där. Dom kom in, hälsade, och gick upp för att spela pingis. Haha. Älskar mina sociala kompisar.

I söndags kom hjärtat till Göteborg (jag menar inte Lovisa denna gången, höhö). Vi hann inte vara hemma så länge eftersom vi skulle in till stan för att möta Lovisa och köpa IFK biljetter. Dessvärre var Lovisas tåg 2timmar försenat så hon satt fortfarande fast i Alingsås som hon redan hade gjort i drygt en halvtimme första gången vi ringde. TA ALDRIG INTECITY TÅGET!! ALLTID FÖRSENING, TÅGBYTE ELLER ANNAN SKIT! Iallafall. Till slut kom Lovisa, och efter mycket gnäll och tjafs från Philips sida fick han till slut gå med på att äta på Mc donalds för att vi inte skulle hinna äta på Jenses eftersom matchen skulle börja om 40min. Han blev som en 5åring. Förutom att 5åringar brukar gilla Mc donalds, men icke Philip. Haha!

Matchen var AWESOME! Elfsborg lägger 1-0 efter kort tid och får upp självförtroendet med en gång. Synd, skrattar bäst som skrattar sist. Bara några minuter senare kviterar IFK till 1-1.. och sedan rullar det på. 2-1,-3-1.. Lovisas bror, Erik, körde världens snyggaste väggspel med två spelare (kommer inte ihåg om det var Alexandersson?) inne i straffområdet. Mål blir det. Dock la inte Erik det men han assade iallafall. 4-1.....5-1 Elfsborgs publik går hem. HAHA skrattar bäst som skrattar sist igen. 5-2! HAHA. Dom lade ett mål till tillslut. Fast deras publik hade gått hem. SYND! Men kan ni förstå att jag fick med mig mitt gnagetfan på IFK match, och dessutom stå i nedre klacken?! :D Tack Philip!

Gårdagen blev en ganska stressig dag då alla ville hinna träffa Philip innan han åkte hem. Först blev det hem till Natalie som var barnvakt åt sina småsyskon. Philip tog över barnvakts jobbet och lekte med dom i 2-3timmar. Sedan kom Anita hem till Natta.  Så då drog jag, Philip och Anita hem till mig för att käka tacos (namnam). Nu fick vi ta 50bussen ännu en gång och åka in till stan för att träffa Johanna. Vi strosade runt lite i stan och mötte sedan Sebbe och Haller som var hemma hos Oscar och lanade. Nej usch för lan, vi åkte hem...

Puh. Sa ju att jag inte hade något vettigt att skriva!

Finns du påriktigt?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback