Love you till the end.

Jag har förresten läst ut boken PS. I love you. Underbaraste boken som finns på denna jord. Ärligt talat, sjukt värt att köpa den och läsa den. Sjukt värt. GÖR DET! Eller låna! Låna av mig om ni vill! Den är så jävla underbar på riktigt. Varje gång jag läste den så började jag gråta. Om inte på utsidan så på insidan. Författaren har verkligen lyckats få in alla känslor i detalj så att man nästan själv känner dem. Så mycket smärta, glädje, saknad, sorg och hopp. Boken handlar om en tjej, Holly, som är runt 29år, gift med sin man Gerry och dom har precis börjat planera barn och sin framtid när dom får veta att Gerry har en tumör i hjärnan. Han dör.     Hur skulle du gå vidare om ditt livs kärlek helt plötsligt inte längre fanns där? Kan man överhuvudtaget gå vidare? Läs boken och se hur Holly gör för att klara av att leva vidare utan sin bäste vän, sin själsfrände och sin make.

Men vet ni vad. Se inte filmen. Den är så sjukt mycket sämre än boken. Jag satt och var irriterad när jag såg första halvan av filmen för ingenting stämde, inte så som jag hade tänkt mig iallafall. Jag såg inte ens klart filmen. Däremot har den en av mina favorit låtar som soundtrack: Love you till the end.



Sometimes there's only one thing left to say.

Kommentarer
Postat av: Anna

men åh du måste ju se hela filmen, det är slutet som gör hela filmen så fantastisk, jag grät floder :O men ja ska verkligen läsa boken!

Postat av: n.

Anna: Ja fast asså ingenting stämmer. Dom bor inte på samma ställe, familjen är inte likadan. begravningen är typ komisk i filmen... Den förstörde allt för mig :P

2008-10-28 @ 22:40:04
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: Anna

haha ja begravningen va fan hemsk. i en bar? ja ba whaat haha :P en shot liksom för varje som gick fram..

2008-10-28 @ 22:47:09
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: n.

Anna: JA men eller hur! Och begravningen var i början så bara det förstörde det för mig :P ... Men saken är ju att det är lättare att beskriva känslor och tankar med ord än för en skådespelare att visa det i en film, så det är ju klart att boken blir bättre då.. LÄS DEN :)

2008-10-29 @ 11:26:05
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: Anna

jo precis håller med, men jag tycker endå att filmen var grym, men boken ska absolut läsas :)

2008-10-29 @ 16:54:41
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback