nobody said it was easy

Över en vecka har gått nu sen jag skrev ett förståeligt inlägg. Och över en vecka sen lägret var.

Lägret var hur kul som helst. Ettorna var överförväntan sjukt trevliga. Visst, det fanns ju såklart undantag men i det stora hela var alla jättesköna. Det blev allt från hinderbana, till kompostgrävning, till smickersånger, till ledarnas Call on me dans. Call on me blev en succé, sjukt kul. På lägret fick jag ju även lära känna mina favoriter Philip och Josef, de söta teater ettorna. Hela lägret i sig är en så lång historia att jag inte ens orkar dra det.

Helgen blev inte alls som väntad heller. Fredagen blev det sovning (det var visserligen väntat), men lördagen blev lite annorlunda. Jag och Saga hade en heldag tillsammans. Först satt vi och käkade lunch/middag på Philips jobb i Kista (vi fick gratis mat! awesome) och efter det blev det att åka hem och göra sig iordning inför Kims fest sen på kvällen. Festen blev också allmänt udda. Höga klackar, stukade fötter, spya och telefonsamtal. Visserligen inte så udda för en fylla med Göteborgsbrudarna men ändå :) Det var faktiskt kul att få åka på en hemmafest för engångs skull. Har blivit krogen på senaste tiden vilket för mig har blivit överskattat. Men men.. Anyway, helgen fortsätter. På söndagen blev jag bjuden på brunch med Philips och Josefs teatergrupp. Don't ask! Men det var himla trevligt. Udda människor teatrare alltså men sköna som fan. Kvällen slutade hemma hos mig med Lovisa, Saga och så hade vi fått fint besök utav Andi. Vi spelade spel (Så kan det låta), drack lite och sen blev det läggdags. Måndagen blev inte lika uppskattad för min del då jag verkligen bara ville fortsätta sova.

Tisdagen blev som en fredag då vi hade studiedag på onsdagen. Jag följde med Josef och Philip till gymmet och satt och skrattade åt dom när dom kämpade sig med sina situps och sina desperata försök åt att få mig att gymma. HELL NO! Det resulterade i att jag hängde utanför fönstret.. Tack killar. Vi drog och mötte Lovisa så vi kunde käka lite middag efter den ansträngade tiden på gymmet. Väl hemma sedan hade Saga fixat för fullt då tjejerna från hennes klass och killarna från M2 skulle hem till oss och ha spelkväll. Jag, Philip och Josef låg i min säng hela kvällen och kollade på film. Runt 2 på natten drog killarna hem och runt 4 somnade resten av folket i lägenheten.

Detta får räcka för idag. Nu är det iallafall äntligen fredag och jag ska bara sova...
Och förresten! Hur kunde jag glömma? Jag har ju köpt en bok. Igår när jag och Lovisa var inne på hemköp så såg vi massa pocketböcker. Jag såg med en gång en bok jag har tänkt läsa innan (trots att jag aldrig läser böcker).. nämligen "Ps. Jag älskar dig". Jag började läsa den igårkväll och har redan läst över 150sidor (vilket är mycket för att vara jag!). Iprincip varenda gång jag öppnar boken börjar jag lipa. Den är så... åh... kärlek alltså!


You tell me you're in love with me
Like you can't take your pretty eyes away from me
It's not that I don't wanna stay
But everytime you come too close I move away


 


(bild från ettan)

Kommentarer
Postat av: Anonym

om man inte vet hur man behandlar sina vänner så är man ingenting värt. du äcklar mig.

2008-10-04 @ 14:53:32
Postat av: n.

Om man inte står för vad man säger så är man ingenting värt. Du är feg, jag står för vad jag gör.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback