At the bottom of everything

Sitter och lyssnar på lite Bright Eyes låtar i väntan på att dra till dansen. Kan ju samtidigt tipsa er om en låt utav Bright Eyes: "Lover i don't have to love", även igenkänd från ett OC avsnitt (såklart).

Hade psykologi idag som sista lektion. Ganska intressant lektion, vilket det brukar vara, men trots det somnade jag till lite. Måste vara för att det är måndag. Anyway, lektionen började med att vi fick ett papper med 5bilder på olika situationer. Situationer som t.ex i ett klassrum, en flicka som dukar fram medan en man lagar mat, en man och en kvinna kramar om varandra osv. Vi skulle sedan skriva en berättelse eller skriva ner vad vi ser på bilderna. Några stycken fick sedan läsa upp vad dom hade skrivit, och det var sjukt hur alla hade tolkat det på så vis att föräldrarna var skilda, eller andra saker som visade på negativt tänkande. Läraren berättade sedan att det är såhär man gör på skiljsmässobarn som har svårt att uttrycka sig, och det är så man försöker få tag på det undermedvetna. Lite häftigt. Vi pratade även om drömtydning och han berättade om någon dröm han hade haft som sedan visade sig leda tillbaka ända till hans barndom. Jag ska börja skriva ner mina drömmar och sedan tyda dom. Så sjukt coolt vad som kan komma fram. Sedan är det ju såklart så att man kan överanalysera drömmar så man nästan förändrar det man sett för att det ska stämma in, så det är ju inte helt säkert att det fungerar. Men det skulle vara kul att testa.

Nej, nu ska jag fortsätta dricka min cola och ha mer tråkigt :)

Jag och min awesome "I love firemen" t-shirt. (Bilden tagen i somras).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback