Beating hearts

Dag 1 på "praktiken" avklarad. Varför " "? Jo, det är nämligen så att jag som vanligt var väldigt sen med att söka praktikplats. Det slutade med att jag mailade balettakademien i Göteborg för att se om dom kunde ge mig ett arbete under någon vecka. Jag fick ett mail tillbaka "Du är välkommen att vara med på våra klasser och praktisera v. 6 och 8"... Ojdå. Vara med på klass? Soft. Så alltså, min praktik är att följa Balettakademiens första åriga yrkeslinje på deras dansklasser. Nog inte riktigt vad Ingrid Redbark Wallander hade tänkt sig, men soft för mig. Jag får gratis danslektioner i 2veckor, försprång om jag någon gång skulle vilja söka linjen själv, och jag slipper dessutom följa en och samma person, utan får en hel klass att umgås med. Som att gå universitetet i förväg. Sjukt kul faktiskt. Dock har dom ju några teori lektioner som t.ex Musikteori. Döööö! Det känns som att det räcker med Susannes lektioner på tisdagmornarna då vi ska klappa och lära oss noter. Läraren sa att jag gärna får vara med och skriva ner noter och försöka höra de olika takterna blabla. Jag svarade "nje, asså jag är värdelös så det är ingen idé att ens försöka..". Så jag satt och skrattade åt dom andra när dom satt och skrek ba "NEJ DU HAR FEL, ÄR DU DUM ELLEEEER?!".

Nästa vecka, vecka7, ska jag däremot vara i Stockholm och följa min balettlärare från Kühlers och vara hennes assistent på Fryshusets gymnasium. Ska också bli rätt soft eftersom hon är så skön. Hon kommer förmodligen låta mig sova ut lite då och då, i jämförelse med balettakademien som tvingar mig börja 9 varje dag iprincip. Anledningen till att det just blev vecka 7 som blev med Jenny var för att den veckan har balettakademien sportlov. Men då får jag samtidigt fira 4månaders dagen med Philip på onsdagen och Alla hjärtans dag på lördagen :) Dessvärre måste jag ju sakna honom nu i en hel vecka också...

Förresten. Här är en video på ett awesome band som heter Film Noir. Bandet spelade på Joakims projekt som han hade på Lava i Stockholm för några veckor sen. Grymt duktiga, jag rös verkligen hela tiden.

Film Noir - Breating hearts, ticking clocks

Kommentarer
Postat av: Cirla

å så skönt du får dansa en massa! Njuuut av det <3

Postat av: J.

skönt med chill praktik. Jag och sara fick ju också komma och gå lite som vi ville ;P

Film Noir är ju helt klart årets musikupptäckt so far.

2009-02-08 @ 13:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback