i'm stupid, i'm staying

Imorgon är sista dagen på praktiken. Sista dagen med "klassen"... Har verkligen börjat bli fäst vid den klassen nu och det kommer vara jättetråkigt att lämna dom och dansen på skolan. Det har iallafall varit hur kul som helst och jag har lärt mig mycket om mig själv. Bland annat att jag kan lära mig en koreografi/övning snabbt bara jag måste/orkar. Ingen utav lärarna har egentligen lagt ner någon tid på att visa övningen en extra gång för min skull, eller överhuvudtaget visat något överhuvudtaget ibland, och ändå har jag lyckats snappa upp allt riktigt bra. Jag har även lärt mig att jag är starkare än vad jag tidigare har trott. Det gäller bara att jag måste pusha mig själv till max hela tiden. Det har liksom blivit att man kör på rutin hela dagarna på estetiska, men under de här veckorna på balettakademien har jag varit tvungen att pusha mig själv och varit tvungen att köra till max för att inte hamna efter i övningen, i musiken och i klassen.

Idag gymmade vi på jazzen bara för att danssalen var så iskall så att Julian (läraren) vägrade vara där inne. vi körde bänkpress och massa jobbiga grejer. Vi småtjejer skrek lite mer för att det var så jävla tungt. Sedan hade vi mys i sofforna under lunchen och pratade om gamla tv-serier. Kommer ni ihåg Tre kronor?! Rederiet?! Skilda världar? Vita lögner? Vad hände med alla dom bra serierna? Varför la man ner dom? Så jävla bra var dom ju.

Nu ska jag ta och sova lite. Drömma om Philip som jag saknar så sjukt mycket. Du är alldeles för långt bort nu älskling... Dessutom ska jag fortsätta sätta Until we bleed på repeat :D .. Bara nu har jag spelat den typ 8ggr.. Älskar den.



Kommentarer
Postat av: Sophia

Och vi saknar er!

Postat av: Nelly

Ååh jag e så avensjuk på dig just nu! Vill oxå gå på ackis och känna mig duktig... NICOLE!!

2009-02-20 @ 00:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback