Nie daj sie

Nytt ar, nya loften, nya mojligheter, nya mal
. (jag vet, sjukt jobbigt utan de svenska bokstaverna).

Sitter i Polen som jag brukar gora nar jag skriver blogg, haha. Det ar ofta har tankar dyker upp da det inte finns sa mycket annat att gora an att tanka. Idag akte Philip tillbaka till Lodz dar hans morfar bor for att spendera sin sista tid i Polen dar under detta lovet. Japp, det ar sant. Philip kom faktiskt anda ner till mig i Polen for att fira nyar med dig. Hur mysigt som helst. Dessvarre slutade nyarsfesten inte sa jatteroligt for Philip... Haha. Men vi hade det mysigt iallafall. Det var en stor fest har i cafet, like always, med mycket mat, polsk musik, dans, sprit (iallafall for Philips del..) och raketer. Awesome.

Pa sondag aker jag hem till Sverige och pa onsdag ar man tillbaka till verkligheten. Sista terminen av sista aret pa gymnasiet. Kan det bli mer deprimerande? Jag ar verkligen livradd. Radd for osakerheten och vuxenlivet som man hamnar i sa fort man tagit studenten. Nar jag kommer hem ska jag borja kolla vad det finns for skolor, kurser, whatever att lasa efter gymnasiet. Ska aven skriva in mig pa boplats.se for att se om man kanske slipper flytta hem till mamma och pappa efter skolan. Min mamma chockade mig idag genom att saga att hon garna skulle betala ett ar till for mig i Stockholm bara for att det finns storre chanser att bli nagot dar. Men jag far se.. Har inte kant mig hemma i Stockholm alls.. och jag langtar hem till Goteborg. Gah, blir galen av att ens tanka pa allt det dar.. Onskar jag kunde stanna tiden nu. Ar det bara jag som kanner sa? Att jag inte ens vill prata med mina foraldrar, eller med ngn for den delen, om vad jag ska gora efter gymnasiet? ... Kanske bara ar jag som ar konstig. Men jag onskar iallafall att jag foralltid kunde vara liten..(inte bara till langden..)


Gott nytt ar pa er.



Kommentarer
Postat av: Joshna

saknar dig sås söta babe.

2009-01-02 @ 19:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback