something sweet

Tjuhu, vad långsamt dagen har gått idag. Känns som att jag har varit vaken i 100år och inte gjort någonting.

Det blev solning i ett par timmar, tror dock inte det hjälpte eftersom mi hy är så f*cked up just nu att jag behöver skrubba. Inte ok. Efter det la jag mig framför datorn en stund, så blev det en lite längre stund... och lite längre, då jag inte kunde sluta läsa om Therese Johansson Rojo. Den 15åriga tjejen som för lite över en månad sen blev mördad i Stureby utav två skolkompisar efter ett svartsjuke drama. Vad jag har förstått av allt jag läst så var det någon slags manipulering från en flickvän till en pojkvän. Therese hade flirtat med killen, vilket gjorde flickvännen förbannad och ska, enligt det jag har läst, sagt åt sin pojkvän typ "Om du älskar mig så dödar du henne". Typ. Inte exakt, men det är så jag har tolkat det. Och trots att detta känns som att det händer varje dag, vilket det gör, så kan jag inte sluta tänka på just denna händelsen. Jag vet inte vad det är, men just denna händelsen tar på mig så sjukt hårt. Jag har suttit och läst hennes vänners bloggar, hennes blogg... och allt känns så overkligt. För hon var en helt vanlig tonåring, som såg fram emot gymnasiet, bloggade precis som vem som helst, var på fest och blir sedan strypt av en skolkompis när hon ska ut och "kissa" i skogen. Sjukt. Det som är ännu mer sjukt är att de två 16åringarna får endast MAX 4års ungdoms vård. Hoho! KoKO! Vet ni varför? För dom är bara 16.... Kiss my ass. Fan, det vore en sak om de var, låt oss säga... 9-10år. Man är dum då. Men KOM IGEN. 16år... Vad fan, jag flyttade hemifrån när jag var 16. Man vet precis vad man gör, man är mycket väl medveten om sina beslut. Så att dom där två inte får lika mycket som Therese liv var värt, är för mig heeeelt sjukt. Sveriges jävla domar är helt ute och cyklar. Hade de här två bott i USA och gjort samma sak, hade de inte kommit ut förrän de var åtminsone 30bast. Skäms för Sverige!

Ni kan läsa Therese blogg
här
Minnes bloggen kan ni läsa här
och en av hennes bästa vänners blogg hittar ni här

Jag vet inte vad jag skulle ta vägen om något sådant skulle hända någon av mina vänner. Det låg jag och tänkte på i natt...  Typ "Tänk om det skulle hända Lovisa"..*PEPPAR PEPPAR*. Jag skulle börja gräva min egna grav och gömma mig i den. Fy fan.


r.i.p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback