The river flows in you

Klockan är över 23 och det är fortfarande varmt. Iallafall i mitt rum.

Dagen har som sagt spenderats bland annat i trädgårdsarbete, i solstolen, men även i en kyrka då det var en minesstund för "Dziadek Roman". Kistan stod öppen och jag såg det redan när jag gick på kyrkogården, innan jag ens var i närheten av kyrkan. "Helvete man ser ju fan honom!" började jag jämra mig när jag fick syn på toppen på huvudet på honom. Mer än så ville jag inte se. Så när vi gick in i kyrkan satte jag mig tillsammans med Jonathan genast på bänkarna längst bak. Allt jag såg var då toppen på huvudet och hans händer ligga i kors på magen. Jonathan, som stod honom mycket närmare än jag, gick fram till hans fru (mammas faster) och kramade henne och då fick han se mer trots att han inte ville. Såg sedan hur han skakade, stackarn. Vi åkte iallafall sedan hem till fastern och satt och fikade där en stund. Jag, mamma och Jonathan var kvar längst. Wiktoria, fastern, satt hela tiden och upprepade hur mycket jag tyckte om Roman när jag var liten och hur mycket han lärde Jonathan. Efter att ha suttit där ett tag åkte vi vidare till några andra släktingar. Satt där och fikade någon timma och sedan äntligen hem. Nu sitter jag här i Philips tröja, har läst hela
R.I.P Therese Rojo bloggen och har även varit nere i cafét för att se om några roliga satt där. Icke. Så det blir väl för mig att kolla lite på OC, sakna Philip och alla andra fina som sitter i Västra götaland (och även i Europa någonstans och i Stockholm), sedan blir det godnatt...

Pussiluss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback