EN TRÅKIG GYMNASIEMÄSSA SENARE...

Idag följde jag med Philip en sväng till gymnaseimässan, då han skulle vara konfransier på scenen när min gamla skola (hans nuvarande skola) skulle ha "uppvisning/uppspel" på stora scenen. Och något jag märkte nu, har iofs märkt detta i flera år men nu som endast åskådare, är att Stockholms estetiska gymnasium är världens sämsta på att marknadsföra sig själva. Istället för att göra något roligt utav tiden på scenen, locka folk, så pratar man om att man har blivit utsedd till årets koperativ för två år sen - vilken 94a bryr sig om det eller ens vet vad det betyder? Man pratar om att de erbjuder elevdemokrati - like I care? Jag vill ha en rolig och bra utbildning! Man klär alla eleverna på scenen i svart, konfransierena blir tillsagda att inte göra en show utav tiden på scenen och det enda som visas är deppig sång, skrikande och skakande teaterbarn och dans till musik ingen någonsin skulle vilja lyssna på. Dansarna hade knappt något plats på scenen att röra sig - och dom var TVÅ stycken som dansade! Teatereleverna spelade över alldeles för mycket och man hörde knappt vad de sa. Musikelevernas ljud var alldeles för högt så 90% av publiken höll för öronen. Bra publicitet? Nej, inte enligt mig. Jag hade heller sett lite dans till någon ny låt av typ, Britney eller något, lite indiepop musik och komiker teater.

Skulle jag bara 94a och söka gymnasium nu så skulle jag inte lockas utav estetiska iallafall.


Kommentarer
Postat av: Ludvig

Jag såg det inte riktigt från det perspektivet men nu när jag tänker efter så har du nog helt rätt. Tror dom fokuserade mer på vilka elever som skulle stå på scenen än på vad dom faktiskt skulle göra :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback