CHILLA GALET

Sitter nu framför tvn och kollar på unga mödrar, chillar galet alltså. Det var längesedan jag satt och kollade på tv, eftersom hemma hos Philip har vi ingen tv på rummet och det andra rummet är hans mamma. Så det blir inte mycket tv tittande, förutom möjligtvis via datorn om jag har tråkigt.

Idag vaknade jag ganska tidigt konstigt nog. Det blev en biltur med Marlene och Leo först till Kungälv för att Marlene skulle köpa massa grejer till sitt tårtbakande (hon har nämligen blivit nörd och lärt sig baka ganska balla tårtor eftersom hon har så mycket fritid) sedan en tripp till Ikea. För första gången i mitt liv som jag har varit på Ikea köpte vi inget. Förutom varsin korv efteråt då. Sedan bar det hemmåt för att träffa mamma som jobbar just denna veckan. Kul för mig! Sedan dess har jag varit här hemma och städat lite, kollat massa på tv och letat efter Pancakes som vi trodde hade rymt genom kattluckan, haha. Var livrädd. Men det visade sig att hon gömde sig inne i ett hörn inne på pappas kontor, för att jävlas såklart.


Två tårtor som Marlene har bakat



Nu när jag kollar på unga mödrar så är det en 14åring som ska föda barn. Är det bara jag som inte förstår hela den grejen med att föda barn som 14åring? För det första, varför har man sex som 14åring? För det andra, om man nu blir gravid, hur kan man då vilja föda ett barn när man själv fortfarande är ett barn? Nu kanske folk blir jättearga för att jag skriver sånt här men i mitt huvud går det inte in hur man kan välja att föda ett barn som 14åring (lika gammal som min lillebror och han är knappt mogen nog för att prata med vuxna människor) framför att göra abort? Är det bara jag som känner att när man är 14år så är man fortfarande ett barn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback