MORDET PÅ THERESE

Jag har väntat på att läsa på aftonbladet om vilket straff de som mördade Therese Johansson Rojo skulle få och idag såg jag det. Men jag kunde faktiskt inte tro mina ögon - 1år och 8månaders fängelse. Rimligt? Nej, verkligen inte. 1år och 8månader för att ha tagit någon annans liv. Nu börjar Sverige bli riktigt pinsamt! 1år och 8månader borde man få för att ha stulit en moped, inte för att ha strypt en 15årig oskyldig flicka till döds i en skogsdunge. Som det stod i föräldrarnas brev till de åtalade: Vad får dom att tro att deras liv är mer värt än någon annans? Jag blir riktigt frustrerad över att Therese familj och vänner ska behöva acceptera denna dommen. Helt jävla sjukt! Deras carma kommer att komma senare i livet, som man bäddar får man ligga.

Det roligaste är att anledningen är "för att de är så unga". Okej, de är vuxna nog att ha sex, de är vuxna nog att se hela "otrohets grejen" seriöst - då är de fan vuxna nog att veta att man inte stryper någon annan människa. Precis som att ungdomar som blir gravida får ta sina konsekvenser borde ungdomar som mördar få sina konsekvenser. Deras högsta straff skulle bli 4år vilket också är ett skämt. Välkommen till Sverige!


Kommentarer
Postat av: Natalie

Helt sjukt! Blir så arg och såååå trött!

Det är samma sak som våltäksmän i Sverige får ett halvår! Känns bara som ett skämt! Ska vi flytta till USA? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback