Sjukling

Suck. Nu är typ halva klassen på Karl och Knuts klass och jag sitter här hemma och betalar räkningar. Orättvist! Men jag börjar faktiskt må mycket bättre. Men såklart inte tillräckligt bra för att köra en klass nu. Så igår var jag hemma hela dagen, hade vikarie på mina elevers klass och jag vaknade inte förrän 14.30 på dagen. Idag var jag i skolan och markerade igenom Öppningsnumret och lärde mig Finalnumret som kommer vara Wacking! Wohoo. Sen dess har jag degat framför tvn och bara chillat nu så jag kan bli frisk. Ska ta Karl och Knuts klass på söndag istället.

Just nu sitter jag och kollar på Lyxfällan. En tjej som är helt beroende på sin mamma som jobbar arslet av sig, för att tjejen är dels mamma ledig och dels rätt lat och feg för att skaffa jobb. Pratar vi om mig eller? Det blev en liten tankeställare för mig. Visst, nu har jag betalat mina räkningar själv - Denna månaden! Men både jag och min mamma vet mycket väl om att efter maj är jag körd. Då får jag min sista lön för terminen och sen är jag arbetslös fram tills hösten igen. Måste, måste, måste börja göra något nu. Det finns så mycket mer man kan göra. Så snälla, vet ni något ledigt jobb - please! Berätta det för mig. Tipsa eran chef om en tjej som är arbetslös och är desperat.


Kommentarer
Postat av: Philippa

Duktig tjej som stannade hemma på kk. =D bra att det känns bättre för dej. Puss

2010-04-29 @ 22:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback