Shame on me

Nej fy Nicole! Jag somnade på soffan i typ en timme efter att ha ätit lite. Inte okej när jag har så mycket att göra! Så nu är det dags att göra iordning i Pancakes bur och sen storstäda min egna bur.

Förresten! Har ni läst om Späckhuggaren som dränkte sin tränare på Seaworld?! Helt jävla galet. Hon hade tydligen stått på land och dirigerat och pratat med späckhuggaren när den antingen: Drog tag i hennes långa hår som hade fladdrat i ögonen på honom och drog ner henne i vattnet och höll kvar henne under vattnet. ELLER så föll hon ner i vattnet och så tog Späckhuggaren tag i hennes midja och bet ihjäl henne, eller så drog späckhuggaren ner henne i midjan och bet ihjäl henne. Dessa tre alternativ har jag läst om på olika ställen. Det sjuka är att vi var ju på Seaworld sommaren 2008 och jag är ganska säker på att det är den tränaren som jag har på vissa bilder. Så himla hemskt. Jag hoppas inte späckhuggaren straffas nu, för jag menar att jobba med sånna djur är som att vara polis eller brandman. Man får nästan räkna med att sånna saker KAN hända. Man riskerar sitt liv för att göra det man älskar och det är ju trots allt späckhuggarens instinkt som bestämmer över vad han ska göra. Jag tror dessutom inte att späckhuggaren menade att bita ihjäl henne, utan att han kanske bara hanterade situationen fel och trodde man kunde leka så. Jag vet inte, men jag tycker det är en tragisk olycka och att ingen har gjort något fel.


Bilden till vänster är tagen från google och bilden till höger tog jag för 1 ½år sedan när jag var på Seaworld med familjen. Är ganska säker på att det är samma tjej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback