Andevärld?

Igår kollade jag på en dokumentär på tv4+ som handlade om, vad ska man säga, att hitta en lösning på en försvinnande person. Mannen försvann 2004 spårlöst och ingen vet om han lever eller är död och isåfall om han blev mördad eller om han begick självmord. Man har försökt på alla möjliga sätt att hitta förklaringar och letat i flera år utan resultat.

Nu skickade man in två medium. Två medium från helt olika världskontinenter, som genomgått nogranna test bland hundratals andra och blev till slut valda för att då testa fallet med den försvunne mannen. Det första dom fick göra var att vid två olika tillfällen sitta i ett rum och få en bild på mannen för att se om de kan beskriva hans personlighet och hans liv. Den ena kvinnan valde att inte titta på fotot och ändå prickade hon rätt på hela hans utseende, hans personlighet och hans liv, sen vände hon på bilden. Den andra kvinnan valde att se bilden, men svarade ändå väldigt likt det den andra kvinnan svarade. Båda fick kontakt med mannen "på andra sidan" och svarade nästan identiskt lika. Då drogs ett tredje medium in som också svarade exakt likadant på allt. Han blev mördad med slag och ett hugg i magen, anledning var för att han uppfunnit något som någon annan ville ha och ville ha mer pengar för det osv osv. Man kunde även peka ut hans hus!

Jag har alltid trott på väsen och på "den andra sidan". Eller man har väl iallafall alltid velat tro på det. Men jag har aldrig fått en sådan uppenbarelse som jag fick igår. Visst har man sett De Okända och tyckt att det varit häftigt, men detta var något utöver det. Ibland undrar jag hur skeptiker tänker... Jag menar, hur fan skulle dom annars kunna svara så som dom gör?


Kommentarer
Postat av: Edvardanette

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback