Eurovision songcontest

(svär som en galning då jag skrev ett långt inlägg och det försvann, vilket betyder att man måste skriva om allt)

Vad tyckte vi om årets Eurovision songcontest vinnare då? Jag personligen tyckte absolut att Tyskland var en värdig vinnare. En bra låt, en härlig personlighet och ett unikt sound. Dessutom var ju Lena en så härlig människa, 19år och hade aldrig egentligen stått på en riktig sen förrän denna tävlingen. En tjej som egentligen var en helt vanlig människa och absolut ingen känd artist i Tyskland. Så coolt! Men jag hade fyra favoriter i år (BTW såååå kul att Anna muppen Bergendahl åkte - woho):

1. Cypern  - Min absoluta favorit! Sååå fin!

2. Belgien

3. Grekland (såååå härlig)

4. Tyskland

Sämst i år då? Ledsen att säga det Sverige, men Azerbadjan?! WTF! "Drip drop drip drop"? Hela svenska crewet och en sådan dålig performence? Visserligen kan man endast skylla på den värdelösa sångerskan och hennes dåliga scenframträdande. Kunde varken röra på sig (Beyonce koreograf, come on?! Lite bättre kunde du gjort henne), sjöng falskt och ganska kass låt (Bagge, hur tänkte du nu?). Sen såklart Vitryssland. Robert Wells, varför ser vi dig aldrig i svenska melodifestivalen? Eller är vi för lite BUTTERFLIES för dig? Suck.

I år var nog första gången jag kollade på Eurovision och det var för att i år tyckte jag finalisterna var rätt, i och med att Anna åkte. Har sagt från föööörsta början som hon var med, att om hon går vidare till ESC så åker vi direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback