Don't ever get cats... or rabbits...

Alltid är det något problem med mina djur. Är det inte lunginflammation eller öroninflamation så blir dom påkörda och halt. Idag, 5minuter innan jag skulle åka för att vara barnvakt, så hittar jag Louie, avtuppad på golvet. Reagerar inte när jag ropar på honom, knappt när jag tar på honom. Så jag lyfter på hans huvud och det rinner ur dreggel ur munnen på honom. PANIK!

Så jag lyfter honom och försöker få honom att stå upp, då lägger han sig bara ner. Jag ringer mamma och har panik, börjar gråta. Vad fan är det för fel på honom? Hon får panik, så jag ringer veterinären. FAN JAG MÅSTE JU GÅ!? Jag ringde påvägen ner till bussen. Då säger veterinären "Det är inte bra att lämna honom själv, det är symptom för, ja antingen illamående, eller för förgiftning. Ehe... ehe... VA? Så en gråtandes Nicole ringer mamma. Det kan vara förgiftning, vad fan gör jag, jag måste ju till jobbet? Så jag ringer min barnvakt familj och ber dom om råd, samtidigt som jag sitter och försöker väcka liv i Louie. Till slut orkar han åtminstone gå till matskålarna och lägga sig där, med huvudet öppet. Yes! Då kändes det som att jag åtminstone kunde åka. Smsade samtidigt Marlene och bad henne kolla upp det på internet. Hon hittade ingenting som tydde på att en katt dött inom 3timmar av det.

När jag kom hem nu för en stund sen möttes jag av en springandes Louie och spya på köksgolvet. Jag hade tidigare idag köpt nytt torrfoder, vanligt från "Whiskas", brukar alltid köpa specialfoder för innekatter, men ville ha något nytt idag (billigare -.-). Det visade sig alltså vara så att Louie antagligen inte tål det torrfodret. Det var samma sak för vår andra katt i Gbg, Figaro. Men han hahr aldrig regaerat så att han däckat och blivit typ lam, utan bara spytt ut det så fort han fått in det.

Tänk på det om ni är kattägare. Det är inget farligt om katten blir så som Louie blev. Men fortsätter det tills nästa dag, uppsök då veterinär. Kolla upp vad ni ger katten för foder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback