Veterinären

Ja, då det har varit en väldigt ickehändelserik dag så kan jag ju berätta hur det gick för Louie hos veterinären.

Som vanligt är veterinärer galet pessemistiska, så jag blir ju typ ledsen varje gång jag går till en veterinär, trots att det bara är undersökning. För som idag, det första veterinären säger när hon läst igenom Louise journal är "Ja, sånna här höftfrakturer är ju väldigt svårläkta och det är sällan dom blir helt bra", typ. Sen "Dom har gjort undersökningar på påkörda djur som har just sånna här skador och det kan leda till komplikationer senare i livet, eller om några månader." För ja, Louies ben ligger ju snett nu, då han inte fick någon operation. Och lixom, han haltar självklart, vet inte hur länge, om kanske föralltid. Men jag tror inte det är något som stör honom, det märks inte på honom. Iallafall, som hon förklarade det så bildas det massa extra bråsk, och ben runt det brutna benet för att det vill läka och ju mer han rör på sig osv, desto mer extra kommer det bildas. Så till slut kan det leda till att han får förstoppning.

Att hon säger så, det köper jag, men det jag blir så less på är att dom alltid typ förväntar sig att det SKA hända. Hon sa inget om att det ser ju faktiskt väldigt bra ut när han går, med tanke på vilken skada han faktiskt har. Det känns alltid som dom lyfter fram det negatuva, trots att något knappt har hänt. Men iallafall, han röntgades.

Det bästa var när han fick lugnande. Jag trodde bara han skulle bli lite slapp, men han däckade efter 10sekunder, så jag blev så nervös att jag var tvungen att fråga om det verkligen skulle vara så. Haha, öppna ögon, tungan utanför, däckad. Så himla söt. Tog ett tag att väcka honom sen också. Men röntgenbilderna såg ut som vanligt. Så som dom var senast, dock med njursten denna gången? Inte mycket, men lite tecken på det fanns det, men hon sa inget om att man borde oroa sig.

Om Louie nu skulle läka fel och det skulle leda till andra komplikationer så lär det hända inom ca 6månader. Så jag ska tillbaka dit om ett halvår ungefär för att se hur det ser ut igen. Förhoppningsvis slipper jag väl gå dit tidigare. 

Tips till mig själv: Ät frukost innan du går till sjukhus/vårdcentraler/veterinärer. Jag svimmar så lätt bara av miljön så om jag inte har ätit är jag snurrig under hela tiden. Massa jävla sprutor och däckade djur... blä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback