Mirakel katt

Vet ni vad? Louie är hemma från sjukhuset nu. Utan operation, utan avlivning... endast smärtstillande och mat. Hur sjukt är inte det?

Katten blev påkörd för exakt en vecka sen. Låg och var stabil under torsdagen men fortfarande inte bra. I fredags ringer dom och säger att de inte vill operera för Louie kommer alltid ha ont och kommer aldrig kunna gå ordentligt. De tycker vi ska avliva honom. 45minuter efter det samtalet får vi ännu ett samtal av veterinären som säger: Det har skett ett mirakel. Han går från avlivning till att han förmodligen kommer bli helt frisk, med operation. De övervakar honom under helgen och hoppas på att operera honom i början av denna veckan. I måndags ringer mamma dom och frågar när dom ska operera. De säger att operationsdag blir på onsdag då de inte har tid eller plats att operera Louie på måndagen eller tisdagen. Idag ringer jag mamma och hon säger "Louie kommer hem idag, han kan gå".

Vilken historia min lille älskling har. Helt fantastisk är han. Pratade med min syster förut och visst, han går (som hon uttryckte sig så fint) "som ett invalid som typ är full". Så han är fortfarande svag och vinglig i sina bakben vilket är rätt förståeligt. Jag tycker det är lite konstigt av veterinärena att släppa iväg honom så fort, men jag får väl lita på dom. Han ligger just nu instängd i ett rum och vilar, vilket han kommer behöva göra nu idag och tio dagar frammåt. Sen kommer han förhoppningsvis hem till mig. Längtar som en tok!

Vi får hoppas att Louies ben blir bra igen och att veterinären gjorde rätt i att skicka hem honom.


Kommentarer
Postat av: Anna

Oh fina Louie ! Vilken tur att allt har gått så bra . Puss !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback