Olidlig smärta

Igår kväll blev Louie påkörd av en bil, efter att ha bråkat med en annan katt. Bara 30miuter tidigare hade han varit hemma och ätit. Jättemånga bilar och människor runt omkring stannade, men inte biljäveln som körde på honom. Folk som hade sett olyckan såg att han flög upp i luften... Men han klarade sig. Än så länge iallafall.

Mamma och pappa tog honom bara i famnen och åkte direkt till djursjukhuset med honom. Han hade tydligen brutet höftben och han andades tungt. Marlene sa att han möjligtvis kissade blod, så jag antar att han gjorde det fast hon inte riktigt vågade säga det till mig när jag storbölar i telefonen. Så Louie fick ligga kvar där över natten under observation för han var i alldeles för dåligt skick att röntgas och hålla på med för mycket. Och dom sa att om han dör under natten så ringer dom på en gång. Klarar han sig så ska dom operera på honom. Men operationen kostar typ 20-30.000kr... Men mamma sa "gör allt för att han ska klara sig bara". Antar att det fortfarande finns en chans för Louie att klara sig, dom han inte ringt än. Och skulle det inte finnas, så skulle dom antagligen avlivat honom med en gång. Det jag är mest orolig över är att han kanske har en punkterad lunga, eftersom han andades så tungt.. och om han kissade blod, så kan han ha inre blödningar.

Det enda man kan göra nu är att hålla tummarna. Tänker på honom hela tiden. Min lille älskling.  Han måste varit så jävla rädd. När han kommer hem (han SKA komma hem) så ska jag aldrig mer släppa ut honom. Inte utan min tillsyn iallafall. Nästa gång kanske blir Saltsjöbanan som kör på honom och då är det lite mer än ett höftben som bryts.

Det är så jävla jobbigt att inte ha någon som helst makt över ifall han klarar sig eller inte. Jag bara hoppas och hoppas och hoppas. Och jag skiter i om alla tycker "det är bara en katt", som Philip. Han tyckte inte att det var någon idé att jag grät, det är ju bara en katt och det blir inte bättre av att jag gråter. För vissa människor är det ju så.. djuren är bara djur, inget annat. Men Louie är min bebis, samma sak med Pancakes. När han var dålig så gick jag upp varje natt för att kolla att han andades. Dom är inte "bara djur". Tänk er att vara katten som nyss blivit påkörd. Se er själva i den situationen, så kanske ni tänker annorlunda.

Kom igen nu Louie!!


Kommentarer
Postat av: Ogawalawa

Det är aldrig "bara en katt", det är ju snuttegosisnuffiplutten. Jag och simba håller alla tummar och tassar för Louie!

2010-09-09 @ 13:11:41
Postat av: Jackie

...Och jag och MIN Zimba håller också alla tassar å tummar... ;)



<3

Postat av: P

Här hemma håller jag, Frasse, Saaba och mamma 8 tassar och 4 tummar för söte, gosige lille Louie <3

2010-09-09 @ 21:41:16
URL: http://philippac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback