Dramatiskt avslut på vistelsen.

Shit, vilken sjuk kväll. Haha, vilket avslut på min vistelse i Polen. Jag, Maciek och hans kusin Michal satt först i baren och drack lite, när vi gick och hämtade Macieks hund för att gå på en promenad innan jag gick hem. När vi hämtar hunden så släpper han den lös för det var ändå ingen trafik eller mågot folk. Men så sprang den till en grind där två schäfrar hundar var utsläppta på gården och dom hundarna skäller ALLTID. Så hans hund började skälla tillbaka på dom och dom högg lite efter varandra, men sen gick vi vidare. Maciek skojade lite högt om att hans hund skulle ätit upp dom båda och precis då hör vi någon som säger "Låt oss testa det då". Då är det hundarnas ägare som kommer ut och är fly förbannad för han tror att vi släppte hunden med mening. Att vi släppte den för att den skulle hoppa på hans hundar.

Vi fortsätter gå utan att säga något, när vi hör honom säga "Varför springer ni iväg?". Då vänder vi oss om och ser att han har något i handen, - ett jävla baseballrör. Han kommer snabbare mot oss och säger hela tiden något i stil med "Kom då, så får vi se om ni är så jävla tuffa". "Jag ska slå ihjäl dig och din hund" "Din jävla skitunge, jag ska visa dig hur vi gör här i Lipniki".  Snacka om att jag höll på att pissa ner mig, trots att jag är SLÄKT med mannen!!!! Visserligen ganska långt ifrån men ändå har vi haft släktmiddagar ihop liksom. IALLAFALL! Han går snabbare och snabbare mot Maciek som till slut får springa för livet med hunden eftersom gubben springer efter. Jag och Michal gick och letade efter Maciek och helt plötsligt börjar gubben jaga Michal istället. När han inte hann ikapp honom, vem fan tror ni han går mot då? Men jag tänker att det bästa är att inte springa därifrån, för mig skulle han nog ändå inte slå. Han började skälla på mig "Vet du vad klockan är?! Hur gammal är du egentligen?! Ska inte du sova nu?!" Jag ba "Mariusz (hans namn), det är jag! Elisabeths dotter, känner du inte igen mig? Jag är 21år... klockan är bara 12". Han ba Jaha Oj, kände inte igen dig! Ok, du har inte gjort mig något, det är dom andra två jag ska slå ihjäl.

Asså fattar ni?! Till slut fick vi dra hem till Maciek och gömma oss, sen kom polisen och ringde på... Maciek fick förhöras lite, men egentligen, det var ju inte vi som gjorde fel? Det var ju gubben som missuppfattade situationen pga en dum kommentar liksom. Men jag var fan livrädd ett tag. Tur att gubben var kort och tjock så att han inte hann ikapp dom.

Jaja, nu kom jag iallafall hem för en stund sen, killarna följde mig hem och förhoppningsvis kom dom hem hela,  utan intryckta huvuden. Så nu har jag packat och ska lägga mig och sova. Måste upp ca 7 imorgon för imorgon åker jag hem. :) Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Phille

Draama, drama, drama


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback