Melodi-fjasko!!!

Okej Sverige, hur jävla DUMMA I HUVUDET, eller okej vi säger såhär: HUR SVENSKA ÄR NI EGENTLIGEN?! Nu pratar jag om resultatet i helgens melodifestival - Sanna Nielsen och Brolle JR går vidare! MEN SJÄLVKLART! Allvarligt talat. Nu vill jag att ALLA som röstade på dom räcker upp en hand så jag kan bitch-slapa er! Jag är inget STORT FAN av Melodifestivalen, jag tycker det är mysigt och en rolig folkfest, men när folk röstar som krattor blir jag fan arg.

Christian Walz var med. Jag röstade tre gånger på honom, så jag röstade! Inte så att jag sitter och gnäller utan att ha försökt hjälpa till själv. Men allvarligt. Christian Walz var med för i helvete och han kom på typ, 6:e plats?! Är ni allvarliga?! Den enda som hade ordentlig musik, egenskapat, vackert och unikt - nä han går inte vidare. Samma sak, vad hette han, Monitor? Eller något? SKITBRA härlig låt som jag fortfarande nynnar på i huvudet, nä han kom också typ till andra chansen? Eller? Fick han änns komma dit? Nä, fyfan vad besviken jag blev.

Varför röstar vi fram Sanna Nielsen? Hon kommer ju ändå inte ha en chans att vinna i finalen? Hon kommer ju alltid på typ 5:e, 6:e plats, men på något konstigt sätt MÅSTE vi ha henne i final ändå. Samma sak Brolle, han kommer ju inte heller vinna? För dom två är sånna som har samma stil jämt, samma som alla andra, inget speciellt, inget utstickande, men vi MÅSTE ha med dom. Vad är grejen? Chrisitan Walz och Daniel (monitor något?) hade båda något udda och speciellt och härligt att lyssna på. Något som skulle sticka ut i Eurovision finalen. När vann en schlager brutta den stora finalen senast? Typ 99' när Perelli vann?

Skäms på er! Vilka är ni som röstar?! Jag vill så gärna veta?! Är det bara bögar som röstar?! För då fattar jag om Nielsen går vidare, dom gillar ju bara schalgerbruttor. Nästa vecka vill jag fan se någon ordentlig gå vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback