Melodifestival-snack

Det var melodifestival i lördags. Älskar när det är sånna där töntiga folkfester och speciellt nu när man mer och mer har kommit in i dansvärlden och känner folk som dansar på denna härliga scen. I lördags var det en massa nobodys som sjöng - samt Swingfly och Danny som HELT RÄTT tog sig till final. Jag menar, Dilba? Seriously? Hon är typ 40bast, har inte gjort ett ljud ifrån sig på säkert 10år (minst) och förväntar sig att hennes riktigt dåliga wannabe club-låt med en massa playback ska bli en stor skräll. I don't think soo.

Och Jenny Silver - who? Sen två stycken riktigt söta pojkar, med riktigt dåliga låtar. Sen en kvinnlig Lars Winnerbäck - JÄTTEFIN låt - på svenska! Men hur skulle denna lilla tralla bli fin och förstådd på engelska. Nä, skulle inte gå hem. Dom som kanske förtjänar lite "hiss" är Le Kid. Bara för att dom var så fruktansvärt töntiga, fula och hade ett rätt gött namn. Haha. Dom var så dåliga att dom blev bra.

Men FETING hiss till Swingfly! Go låt, svängig refräng som jag kommer ihåg fortfarande! Lite töntigt med tjejerna i bakgrunden, men fasen vad bra låten var. Hoppas han vinner hela skiten. Var nära på att slänga mig in i en femenistisk debatt igår på FB angående deras framträdande (jag var INTE feministen i detta fall) men kände att, om folk orkar gnälla och tror att alla tjejer EGENTLIGEN vill ha på sig bagiga jeans, hoodtröja, en stor sjal och inte raka sig under armarna, ja men visst. Gnäll då. Jag gissar på att tjejerna i detta framträdande TJÖT av glädje när dom fick se sina outfits. För av erfarenhet vet jag att dom kompromissar. MEN nu struntar vi i den debatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback