Nicole = rasist. Really?

Kuk. Skrev värsta långa inlägget, trycker man på fel knapp så försvinner ju allt. Hora. Iallafall - FÖRLÅT för bad uppdatering. Hade fullt upp igår så jag varken hann eller orkade skriva. Det är så tråkigt när man inte har bilder att lägga upp också, tycker jag.

Iallafall, kan börja med att berätta om hur min lektion igår gick. Den gick ju ungefär lika bra som jag hade trott - inte alls. Första lektionen skulle jag undervisa 14(?)stycken 3åringar. Ni kan ju tänka er hur glad jag var över det. Blir ju typ galen av 10stycken 6åringar, som ändå fattar vad man gör. Sen ska det ju självklart vara med 14stycken föräldrar "första lektionen" eftersom dom inte litar på oss erfarna danslärare. Så det var ju bara kaos med det eftersom barnen tappar fokus, vissa föräldrar satt bara i hörnen vilket resulterade i att barnen också gjorde det, vissa sprang in och ut, vilket gjorde att barnen också gjorde det.

Men - nu kommer det roliga - efter klass så kommer det fram en mamma till mig, måste poängtera att hon var invandrare, och börjar säga att jag har diskriminerat hennes unge. Jag typ - que? Vilken unge är din? typ. Hennes mening började "Det du gjorde mot mitt barn idag, vill jag aldrig att du gör mot något barn igen!". Enligt henne har jag mobbat ut, puttat och diskriminerat hennes unge, dessutom gjort flickan ledsen. Jag frågade flickan "Blev du ledsen?", flickan gav mig ett fett leende och ba "NÄÄÄ :) "... Mamman tittar surt på flickan och sa "Jag blev ledsen!". Jaha, vad har jag gjort då? Jo under en lek som heter "Kom alla mina små dansare" (typ kom alla mina små kycklingar) så hade jag frågat "Vilka vill vara med mig sista gången?" Så såg jag tre ungar bredvid varandra, ramade in dom, och sa "ni tre!". Ja då hade hennes flicka stått bredvid och också velat vara med. Men jag såg henne inte. (Det är ju inte så lätt att se alla 14barn samtidigt). Vilket jag förklarade för mamman som kollar på mig med hat i blicken. Jag bad om ursäkt för hur hon hade uppfattat det, det var inte min mening och jag har inte diskriminerat dottern och verkligen inte puttat. "JO - det har du!!! det är mobbning!!" osv osv osv.

Jag blev så arg, så ledsen och så upprörd. För seriöst. Det där var det värsta någon kan säga. Det är skrattretande, men jag blev så ledsen över den anklagelsen. Allvarligt - jag, rasist? Bara för att jag är blond och hon var blatte? Seriöst! COME ON! Jävla bittra kärring som har bestämt sig för att alla svenskar (blonda) är rasister. Vem FAN är rasist då? Jag blev gråtfärdig och skulle liksom orka hålla en till klass efter det. Om hon ska tycka så om alla svenskar och bara gå runt och sura i Sverige, ja men flytta tillbaka då. Fuck sake. Sluta förolämpa mig för att jag inte gav din unge fullaste uppmärksamhet. Tänk om alla invandrarungars föräldrar där skulle säga så, fan halva gruppen ju!



Kommentarer
Postat av: evelyn

nästa gång kan du ju poängtera att du är polack... det borde få tyst på henne.. det finns inga svenskar egentligen... jag är tattare HAHAHAH

2011-02-06 @ 23:16:48
Postat av: Syster

Äsch, det hjälper inte. Jag har också problem med invandrare enligt min granne. Men hon låter inte mig berätta att jag är invandrare typ, och Dabid är från Israel. Men vi är rasister... Jävla typiskt vissa invandrare att använda det som ett argument när de är arga över något.

2011-02-07 @ 08:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback