Måste ta upp detta igen, ledsen!

Nä nu blir jag fasen frustrerad på vårat jäkla samhälle och syn på djur och natur! Helvete! Ledsen men jag MSÅTE ta upp detta igen. En älg attackerade tydligen en 6årig flicka som var på väg till skolan. Jag citerar aftonbladet: "Utan minsta förvarning gick en galen älg till attack mot lilla Yana Karlsen på väg till skolan. För Saltenposten berättar nu den blåslagna sexåringen om älgdramatiken."

Är dom seriösa? Hur ser man skillnad på en galen älg och en "vanlig" älg? Hon kanske gick på hans territorium? Hans område? Han blev rädd för att hon var så nära honom? Vet ni vad dom gör med den stackars älgen? Avrättar den på plats. Det skulle kunnat vara vilken jävla älg som helst som reagerade på det sättet. Det är vilda djur vi pratar om! Ska man avliva alla jävla lejon som attackerar också? Björnar? Rävar? För mig är det helt absurt. Att dom änns har mage att skriva "Utan minsta förvarning". Hur fan vet dom det? Gaaaah. Sverige är piiinsaaamt! Tycker det är dags för oss att stå upp för djuren. Någon måste ju göra det.


Kommentarer
Postat av: evelyn

du kan ju börja själv då med att sluta äta allt kött som inte är ekologiskt.. där snackar vi riktig orättvisa..denna älgen hade ju iaf ett gött liv innan han dog :)

2011-01-28 @ 22:51:05
Postat av: n.

Evelyn: Fast det är väl en helt annan diskution? Hans liv blev kanske 10år för kort för att ungjäkeln gick i vägen? Och jag äter väldigt ofta ekologiskt kött, om jag änns äter kött. Fast det hör inte till det jag har skrivit om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback