Det hela i text...

Nu är det över. Dom långa två veckorna, sittandes, ståendes, dansades, svettandes, blödandes på Balettakademien tog sitt slut igår. Och i år blev det för tusen att lyckligt slut. I can not belive it. Jag kom in på den treåringa yrkesutbildningen och kan ÄNTLIGEN andas ut... för att sen ta ett djupt andetag och kötta sönder i tre år. Jävlar vad bra jag ska bli, ni anar inte.

Första veckan då. Jag började med audition på tisdagen då det på kvällen blev gallring, som man klarade galaaant (haha, eller?). Nästa audition var onsdag, torsdag då det var balett, modernt, jazz och street. I år hade jag kul på streeten. Det har jag inte haft tidigare år... och även denna gallring klarade jag. Jag slog ner min mur. Alla auditions jag har gjort, så har jag alltid kommit till andra provet, sen inte längre. Men i år då jävlar föll väggarna ner och jag fortsatte kötta.

Sista veckan var intensiv och lång. Måndag, tisdag och onsdag hade vi ingen jury som satt och kollade. Då körde vi bara massa övningar, koreografier och diagonaler som vi skulle visa upp för en hel jury sedan på torsdag och fredag. Självklart blev vi ju bedömda även under de tre dagarna utan jury, för lärarna var ju jurymedlemmar. Anyhow... På tosdagen hade vi balett och modernt, som gick bra tyckte jag. Inte lika stabilt som dagarna vi övade, men Bra. Fredag... Då hade vi jazz och så skulle jag även visa upp solo och ha intervju. Jävlar vad jag mådde dåligt då... psykist. Jazzen hade gått bra, men ändå kände jag mig besviken på något sätt. Orolig för att jag inte syntes. Så både jag och Henric låg på golvet och bröt ihop. Man pallade inte mer... ville bara få allt överstökat. Jag fick visa upp solo och ha intervju 2timmar senare. Dansade till Björk med låten "Bachelorette". En helt fantastisk låt och dramatisk som även juryn sedan höll  med om. Massa frågor, ganska lätta frågor ändå... jag tyckte det gick bra liksom, men man vet ju aldrig... Sen var det bara väntan... och fan vad vi väntade. Listan skulle upp 19... den kom upp kl 20. 28stycken skulle komma in, 8reserver, 9stycken blev ingenting. Jag satt i soffan och orkade inte gå och kolla... satt och grät och mådde piss. Pallade inte mer. Så det första man hör när listan kommer upp är Ellen som skriker: "88:A!!!!!" (mitt nummer). Då var det bara att andas ut. Herre gud vad skönt...

Jag är inne! Jag hade folk på min sida i år! Nu är det bara att kötta... 22:a augusti, ready or not, here i come! Jag visste ju hela tiden att jag skulle komma in ;) *host*... PUUUUSSTTTT!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Grattiiiis Nicooole!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback