Kattungar

Det var längesen jag lekte med kattungar, men nu när vi kom hit till Polen så hade några katter flyttat in i vårat skräpfyllda garage. Garaget är fyllt med massa stolar, bord, gamla dörrar osv, som katterna har skapat sitt egna lilla slott av. Det är väldigt hemskt eftersom att ingen här tar hand om katterna. Mormor, känslig som hon är (not), ger dom den överblivna maten från köket (typ tomatsoppa, äckliga potatisar osv) som dom knappast blir mätta på. Så kattmammorna äter typ bara möss och har knappt något att dia till bebisarna. Så när vi kom hit i tisdags och det var svinvarmt, så var det en av kattungarna som inte änns orkade springa iväg ifrån oss (alla kattungarna är skygga) för den var så undernärd och dessutom halvt blind. Alla kattungarna, förutom typ två, har ögoninfektioner så det rinner var i ögonen. Men den lilla tjejen jag har fångat är värst. Hon har numera blivit tam då jag går runt och bär på henne hela tiden och tvättar hennes ögon, men vissa tider på dygnet kan hon knappt se för allt var i ögonen. Tyvärr får dom ju inte komma in i huset för dom alla är typ skabbiga och sjuka vilket inte är bra för hotellet, så jag går ut till dom stup i kvarten och gosar med min lilla tjej. Har lyckats fånga typ till, men dom är åtta stycken kattungar så vi får se. Ska få antibiotika imorgon av en veterinär så då ska jag försöka få min lilla att bli frisk iallafall.

Här är en bild på min sötnos. Varning för rätt starka bilder om man är djurvän. Hon mår ju inte bra. Men kan säga att nu orkar hon ju iallafall klättra och springa mer än för två dagar sen. Hon är minst och smalast av dom alla, så jag ger henne mat non stop. Kallar henne för Smelly Cat (ögoninfektionen STINKER!!), Angel, Skrållan, Cp-katten. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback