Norge i sorg

Hej på er! Sorry att jag inte skrivit, men de gångerna jag har suttit vid datorn denna helgen har jag bara läst om tragedin i Norge. Jag kan inte fatta att detta har hänt. Att det änns kan hända. Sammanlagt 92personer dog pga en man. En man fick bestämma över dessa människors öden. Hur kan det änns hända?! Först bomben inne i Oslo, sen avrättningarna på Utöyen. Jag är heeeelt i chock fortfarande, tre dagar senare. Vi satt hemma hos våran släkting när vi såg nyheterna om bomben. Strax efter gick vi in på aftonblaqdets hemsida för att läsa mer och då läser vi om en skytt ute på ön. Då tyckte man ju att skytten var en liten skitsak i jämförelse med bomben, men sedan visade det sig vara tvärtom. Helt sjukt. Jag lider med Norge just nu och säger bara: Vi är alla norrmän!! Tänd ett ljus för de som gått förlorade och de som har förlorat sin frihet i denna förödelsen. Fatta, att fortsätta leva med dom mardrömmarna man får av en sån händelse. Usch, usch, usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback