BLOOM


Onsdag-fredag var jag i Oslo, berättar mer om anledningen
i ett annat inlägg, för nu vill jag berätta om föreställningen jag såg på torsdagskvällen. Bloom heter den och koreograferna är inga mindre än Karl och Knut - Subjazz. Och dansarna var Ellen Lindblad, Johan Forsberg, Magnus Myhr, Natasha Heggem och Aleksandra Sende, som var HELT FANTASTISKA! Jag brukar inte bli lyrisk av att kolla på en dansföreställning. Oftast fångas jag av en eller två dansare och tycker dom var duktiga och att delar i föreställningen är bra, men det här var helt jävla grymt. Jag kunde inte slita blicken och tyckte att alla dansarna hade något personligt som jag fångades av. Någon hade fantastisk dynamik, någon grymma ben, någon ett underbart dansuttryck, någon en fantasisk förståelde för musik och ett grymt center. Ja, aah, så braaaaa!! Dööör! Alla som är i Norge, se den för fan! Jag bara älskar K&Ks skapelser och deras sjukt konstiga och vackra sätt att koreografera på. Herre gud. Ibland kunde jag liksom börja skratta bara för att vissa rörelser var så jävla wierd och jag vet ju själv att jag kan bli väldigt konstig när jag koreograferar (Mini-avancerad vet...) och trots att detta var en rätt seriös jazz/modern föreställning så kunde jag inte låta bli att le. Nu ska jag också bli så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback