KhiO

Okej. Måndag. Vi kör igen! Det har varit en hel del för mig de senaste veckorna och en sak som jag fick veta på sportlovet var att min ansökan till skolan KhiO hade strulat och dessutom blivit försenad. KhiO är en skola i Oslo som har en treårig dansutbildning och dom tar in ca 7-8st i varje klass, däribland minst 3killar. Iallafall. Så på fredagen fick jag mail om att jag kunde komma på måndagen, eller torsdagen. Ehe, tänkte jag, och sa att inte måndagen iallafall. Kanske torsdagen, jag hör av mig på söndag. Så jag satt och ignorerade det, för jag fick ångest över att jag inte hade dansat så mycket, kör ju bara balett tre dagar i veckan, jag var oförberedd och så vidare. Jag ringde Philippa och bad om råd. Hon sa "Kör ba!"... Så jag mailade tillbaka till KhiO och sa "Jag kommer på torsdag". Och så blev det!

Första audition gick jättebra! Det var superkul och jag kände mig rätt duktig trots att jag inte hade dansat jazz på över en månad. Så satt jag nervöst och väntade på svar till tisdagen: "Du har gått vidare till runda 2". WHAT? O M G! Av 167st, så var jag en av de 21 sista jazzdansarna. Ca 100st hade åkt ut... 110?, whatever. Så jag vart skitglad för det var grym konkurrens. Det visade ju sig sen också för massor av tjejer som var i min grupp gick vidare till runda 2. Runda två gick sämre, men inte dåligt. Var inte heeelt nöjd, men ändå glad att jag tagit mig så långt. Dessutom hade vi jazz med Knut (<3) så det var så jäkla kul. Dock körde han Foetepirruetter. Trodde jag skulle dö. Bet ihop, skämde ut mig, men köttade ändå. Vi hade dessutom solo som vi skulle visa upp. Jag hade blajjat ihop mitt på onsdagen under min lediga timme mellan jobben. Så det var absolut inget avancerat utan mer "känslosamt" (så känslosam jag kan bli i dans... ehe). Men tyvärr gick jag inte vidare. Först en riktig besvikelse, vart skitledsen och hatade allt. Men nu börjar det liksom lägga sig och vara mer OK. Dom som var där var jätteduktiga och efter att ha sett Bloom så har jag bestämt mig för att bli bäst och söka nästa år. Min sista sökning någonsin kommer vara till KhiO, för där vill jag fan gå. Så jag ska kicka ass, börja dansa 1000ggr mer än nu, söka Ackis för SISTA GÅNGEN EVER och sen får vi se. Ska ge mig själv ett år till.


Kommentarer
Postat av: P

I LÖÖÖÖÖV de sista 5 meningarna i inlägget. Och I LÖÖÖÖÖV u <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback