The black swan

Idag var jag på bio och såg The black swan, en film som handlar om balettvärlden typ. Eller ärligt talat, så fattade jag inte vad den handlar om. Man kan gå och bli djup och ba "Åh, den handlar om kampen mot sig själv, den enda som hindrar en är en själv" osv osv... Men jag tyckte denna filmen bara krånglade till det och försökte göra den läskig fast den aldrig var läskig, enligt mig. Dom överdrev allt lite väl mycket och sen är jag ganska emot att Natalie Portman spelar huvudrollen som balettdansös. Tycker att om man ÄNTLIGEN gör stora dansfilmer så ska dansare som kämpar för detta hela sitt liv få chansen att spela den stora balerinan, inte ta en skådespelare och låta henne dansa balett ett år. För det är inte samma sak, det är stor skillnad. Dessutom fattade jag inte vad sex-scenerna hade med filmen att göra överhuvudtaget.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback