Det sjukaste jag har sett

Fyfan. Hittade precis en artikel i Aftonbladet om en hundvalp som blivit nerstoppad i en plastpåse och slängd ner i ett sopnedkast på 19meter. Dom hade hittat hunden iprincip död, men han klarade sig iallafall. Nu till det värsta: "Ägaren riskerar böter, eventuellt fängelsestraff". Skojar dom? Är inte detta djurplågeri i dess värsta former? Och hon KANSKE får fängelsestraff? Om det hade varit en unge då? Hade hon kanske fått böter då också eller?

Asså det är helt sjukt! Är det bara jag som tycker det? Det känns alltid som att folk försvarar sånna idioter och säger "men det är ju bara ett djur". Fast det är inte BARA ett djur. Det är en levande varelse precis som du och jag, som kan känna rädsla, ångest och sorg. Men bara för att den går på fyra ben så är dens känslor inte lika viktiga? Det är ju på så sätt djurplågeri skapas. Vi låter det fortsätta med folk som kommer undan. Usch. Jag tycker det är förjävligt rent ut sagt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12993519.ab




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback